Wisconsin Üniversitesinden Richard Weindruch ve ekibinin, 20 yıl boyunca makak maymunları
üzerinde yaptığı araştırma, normalde alınan kalori miktarının azaltılmasının bu primat
türünde yaşlanmayı geciktirebildiğini ortaya koydu.
Amerikan "Science" dergisinde yayımlanan araştırmada, kalori oranının azaltılmasının yaşa
bağlı hastalıklara yakalanma riskini 3 kat azalttığını ve hayatta kalma şansını artırdığını
gösterdi.
Araştırma başladığında 7-14 yaşındaki 76 maymundan bugün 33´ünün yaşamını sürdürdüğü
belirtilirken, bunlardan 13´ünün sınırsız yemede özgür olanlar, 20´sinin kalorinin
azaltılmasına yönelik diyet yaptırılanlar olduğu kaydedildi.
Araştırmada kalori sınırlaması getirilen maymunlarda tümör ve kalp-damar hastalıkları
belirtilerinin, sınırsız yiyen maymunlara göre yüzde 50 az olduğu vurgulandı.
Daha az kalori alan maymunlarda şeker hastalığına rastlanmadığı, diğer gruptaki hayvanlarda
ise bu hastalığın yaygın olduğuna dikkat çekilen araştırmada, kalorinin azaltılmasının
maymunların beyin sağlığına da iyi geldiği ortaya çıktı.
ABD´de Ulusal Sağlık Enstitüsü ile Ulusal Yaşlanma Kurumu´nun 17 yıl süren araştırmaları da,
beslenmede kalori kısıtlaması yapılınca yaşamın yüzde 40 oranında uzayabildiğini
göstermişti.
Fareler üzerinde daha önce yapılan araştırma benzer sonuçlar verse de bazı çevreler
primatlarda "az kalorinin ömrü uzattığını" söylemek için erken olduğu görüşünde. Ancak Dr.
Weindruch´a göre araştırma sonuçları yine de cesaret verici.